Van veel hout nemen we te snel afscheid.

huub

Maximaliseren van de levensduur van hout,

dat is het hogere doel van Crumble development. Huub Coenen, eigenaar.

De bedrijfsnaam

Gekozen is voor ‘Crumble’ omdat we kruimels normaliter zien als restjes die we wegvegen; die hoeven we niet meer. Echter, als je heel veel kruimels weer bij elkaar brengt kun je er weer een koekje van maken. Crumble development stelt dan ook dat wegvegen het probleem niet oplost. ‘Development’ is gekoppeld aan de bedrijfsnaam omdat Crumble development een bedrijf is dat openstaat voor nieuwe ideeën, continu onderzoek doet, en ontwikkelt op het gebied van (kringloop)concepten die de missie ‘maximaliseren van de levensduur van hout’ verder versterken en ondersteunen.

Circulair ondernemen

Wij hebben ‘circulair ondernemen’ hoog in het vaandel. In feite is het onze strategie. Zo ontwikkelen we kwalitatief hoogwaardige producten van geleefd hout. Als we nieuw hout gebruiken (wat we zo min mogelijk proberen te doen), is dit FSC/PEFC  gecertificeerd. Ook zijn we continu bezig met nieuwe concepten zoals het ter lease aanbieden van houten producten met een reparatie en retourservice. Als laatste ontwerpen we zoveel mogelijk vanuit het ‘ontwerp-voor-hergebruik’ principe. Met andere woorden: Houten producten ontwikkelen die aan het einde van de gebruikscyclus eenvoudig en met behoud van kwaliteit uit elkaar te halen zijn, en waarvan de materialen en componenten opnieuw gebruikt kunnen worden in soortgelijke producten.

Crumble development sinds 2018 een ‘best practice’ van circulair ondernemen in Nederland. Hier zijn we trots op. Meer informatie…

Samenwerking, innovatie & vakmanschap, transparantie, en respect voor mens en natuur.

Dit zijn de kernwaarden van Crumble development. Het oog voor het kleinste detail, samenwerken met milieu en maatschappelijk verantwoorde organisaties, en de passie voor innovatie zorgt ervoor dat we vakwerk kunnen leveren. Doordat we duidelijk zijn in het begin, gedurende het project/productieproces, en aan het eind, weten zowel consumenten als zakelijke klanten waar ze aan toe zijn en wat ze kunnen verwachten. Als laatste zijn wij van mening dat het respectvol omgaan met mens & natuur en samenwerking het fundament is van circulair ondernemen. Ervaring wijst uit dat zonder deze kernwaarden een bedrijf niet langdurig kan bijdragen aan een slimmere economie.

Design

Naast dat ‘ontwerp-voor-hergebruik’ een belangrijke principe vormt waar vanuit wij ontwerpen, staan ook aspecten als functionaliteit en productbeleving centraal. Bij het laatste gaat het om het ontwerpen van houten producten die de zintuigen (e.g., zicht, geur, tast, gehoor, smaak) van de eindgebruiker prikkelen. Ook staat bij productbeleving het ‘samen bouwen’ centraal.

Bijwerken van …
  • Geen producten in je winkelmand.